ฐานข้อมูลด้านแพทยศาสตรศึกษาไทย (Thai Medical Education Database: TMED) โดยความร่วมมือของสำนักงานบริหารโครงการร่วมผลิตแพทย์เพิ่มเพื่อชาวชนบท (สบพช.) และคณะแพทยศาสตร์ มหาวิทยาลัยสงขลานครินทร์

Ottawa Conferences

ALL20182016201420122010

ค้นพบข้อมูลทั้งหมด 74 รายการ

Ottawa Conferences
The web-based computer system that enhances medical students’ skill and knowledge in progress notes reporting

ผู้แต่ง : Wansa Paoin
หน่วยงาน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
The utility of mid-block examination and OSPE scores for formative and summative assessment and its relationship to final performance scores

ผู้แต่ง : Pairaya Rujirojindakul
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
The student selection Interview in faculty of Medicine, Prince of Songkla University

ผู้แต่ง : Waraporn Niyomdecha, Juthaorn Sukthamrong and Sakchai Saeheng
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
The standard setting methods to evaluate OSCE pass-scores of sixth year medical students.

ผู้แต่ง : Thananit Sangkomkamhang
หน่วยงาน : Khon Kaen Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
The script concordance test (SCT) as a measure of clinical reasoning skills for residents in Internal Medicine

ผู้แต่ง : A Lekhakula and P Viboonjuntra
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
THE RIGHT TIME TO LEARN: COMPARISON OF SCORES BETWEEN PRECLINICAL AND CLINICAL MEDICAL STUDENTS IN A FORENSIC MEDICINE COURSE

ผู้แต่ง : Worasuwannarak W*, Peonim V, Chuduang U, Sang-On W, Srisont S, Udnoon J
หน่วยงาน : Ramathibodi Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
The Perspective of Medical Students towards Successful in Problem-Based Learning

ผู้แต่ง : Chinnawong Wongsathitpon* and Sarawut Suksuphew
หน่วยงาน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
The Fundamental Basic Clinical Skills of the Intern. How can we improve them?

ผู้แต่ง : Onanong Noomcharoen
หน่วยงาน : Burapha University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
THE EFFECT ON INTERNSHIP CLINICAL SKILLS IN DIFFERENT HOSPITAL LEVELS EVALUATED BY OSCE

ผู้แต่ง : Yaowalak Jariyapongpaiboon
หน่วยงาน : Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
THE EFFECT ON INTERNSHIP CLINICAL SKILLS IN DIFFERENT HOSPITAL LEVELS EVALUATED BY OSCE

ผู้แต่ง : Yaowalak Jariyapongpaiboon*, Satit Lukkraisorn, Supalert Nedsuwan
หน่วยงาน : Chiangrai Prachanukroh Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
Teaching medical students in clinical years integrated with evidence based medicine at Thammasat medical school

ผู้แต่ง : Paskorn Sritipsukho* and Autchara Ngamnoun
หน่วยงาน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Survey of teaching methods and assessment tools for Patient Safety competencies in Thai medical education centers: a nationwide survey

ผู้แต่ง : Usa Siriboonrit
หน่วยงาน : Chonburi Medical Education center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
Student opinion toward First Code of Conduct for Thai Medical Students: Preclinical vs. Clinical years

ผู้แต่ง : Amnuayporn Apiraksakorn
หน่วยงาน : Khon Kaen Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
STUDENT ENGAGEMENT IN CURRICULUM PLANNING: THE MIXED METHODS EVALUATION

ผู้แต่ง : Tanat Lertussavavivat*, Win Kulvichit*, Thanakit Pongpitakmetha*, Nanicha Siriwong*, Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
STRESS IN MEDICAL STUDENTS IN RECENTLY ESTABLISHED RURAL MEDICAL EDUCATION CENTER IN THAILAND

ผู้แต่ง : Pisprapa Noiming
หน่วยงาน : Si Sa Ket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
SENSITIVITY AND SPECIFICITY OF VARIOUS STANDARD SETTING METHODS IN PREDICTING STEP 1 NATIONAL LICENSING EXAMINATION RESULTS

ผู้แต่ง : Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
SENIOR DOCTORS DEVELOPMENT COURSE

ผู้แต่ง : Tim Battcock*, Aurelia Butcher, Jon Turner, Keith Brown and Emily Rosenorn-Lanng
หน่วยงาน : GP Education Dorset , Health Education Wessex, United Kingdom Centre of Postgraduate Research and Medical Education (COPMRE), Bournemouth University, United Kingdom
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
Self assessment with visual analog scale (VAS) questionnaire by the first medical graduated students from medical education centre of Somdejphrajaotaksinmaharaj Hospital

ผู้แต่ง : Nipawan Sriratanavut
หน่วยงาน : Somdejphrajoataksinmaharaj Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2010
2010
Safety Audit Assessment in Medical Students for prevention of accidental blood and bodily fluid contact

ผู้แต่ง : Jutatip Nirutterug
หน่วยงาน : Burapha University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
Reflective Diary and Dialogue: Critical Reflection Tools for Transformative Learning

ผู้แต่ง : Nipon Uppamanoraset and Manavika Punnan
หน่วยงาน : Burapa University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
Psychiatric Learning and Meditation

ผู้แต่ง : Kanoknan Intabtim
หน่วยงาน : Buddhachinaraj Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Perspectives of Simulated Patients for Teaching Medical Students in the Pre-clinical Year

ผู้แต่ง : Sarawut Suksuphew,* and Autchara Ngamnoun
หน่วยงาน : Suranaree University of Technology
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Personality Assessment: Can It Help to Select the Medical Student?

ผู้แต่ง : Anupong Suthamnirand and Nattinee Shinajitpun
หน่วยงาน : Chonburi Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
Personality "to be" or "not to be" a doctor

ผู้แต่ง : Tappana Sumpatanarax
หน่วยงาน : Vachira Phuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
NLP help me!

ผู้แต่ง : Maytinee Konkaew
หน่วยงาน : Vachira Phuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Medical students’ self-reports of professional misconducts for the application of the National License Examination (NLE)

ผู้แต่ง : N Sirisup and A Lekhakul
หน่วยงาน : Center for Medical Competency Assessment and Accreditation
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Medical students who suffered from depression need someone to talk to

ผู้แต่ง : Kanjana Wongsiri
หน่วยงาน : Maharaj Nakhon Sri Thammarat Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Medical student's attitude and knowledge following peripheral blood smear interpretation teaching-learning in Pediatric department

ผู้แต่ง : Sumonmaln Klamchuen
หน่วยงาน : Sunpasitthiprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Medical student development for humanized health care

ผู้แต่ง : N Pajaree, M Sunisa, K Pitchaya and P Jarurin
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Medical record audit of the final year medical students: a potential tool for work-based assessment

ผู้แต่ง : S Vasanawathana, K Sriruksa, T Pungtaharn and W Chandrakachorn
หน่วยงาน : Khon Kaen Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
MEDICAL ETHICS AND COMMUNICATION SKILL OSCE: ESSENTIAL FORMATIVE ASSESSMENT FOR NEW RURAL DOCTOR

ผู้แต่ง : Satang Supapon
หน่วยงาน : Khon Kaen Regional Hospital, Khon Kaen
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
MEDICAL ETHICS AND COMMUNICATION SKILL OSCE: ESSENTIAL FORMATIVE ASSESSMENT FOR NEW RURAL DOCTOR

ผู้แต่ง : Satang Supapon
หน่วยงาน : Khon Kaen Regional Hospital, Khon Kaen
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
Mail from the Heart: Simulated E-mail to Assess Knowledge and Communication Skill in Medical Students

ผู้แต่ง : Wasana Hongkan
หน่วยงาน : Chonburi Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
LEARNING STYLE PREFERENCES AMONG MEDICAL UNDERGRADUATES AND POSTGRADUATES IN CHACHOENGSAO, THAILAND

ผู้แต่ง : Siriluk Pongchitsiri
หน่วยงาน : Buddhasothorn Medical Education Center, Family Medicine Department, Chachoengsao
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
Learning Climate in Vachira Phuket Hospital

ผู้แต่ง : Chalermpong Sukontapol
หน่วยงาน : Vachira Phuket Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Learning by Doing in Cataract Lesson – The CBME study

ผู้แต่ง : Anant Bhornmata
หน่วยงาน : Chumphon Khet Udomsakdi Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Kahoot Program and Instruction via Telemedicine Distance Learning Network for 21st Century Learner

ผู้แต่ง : Rujapa Pechjarden
หน่วยงาน : Somdejphrajaotaksinmaharaj Hospital Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Is MEQ better than MCQ to assess problemsolving skill in preclinical medical students?

ผู้แต่ง : Nampet Ngodngamthaweesuk and Panadda Rojpibulstit
หน่วยงาน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
Is gender as an interview bias in multiple mini-interviews?

ผู้แต่ง : Pairoj Boonluksuri
หน่วยงาน : Hatyai Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Internet users' perspective towards Facebook use by physicians and medical students

ผู้แต่ง : Tiyarat Kayankit* and Pornjira Pariwatcharakul
หน่วยงาน : Buddhachinaraj Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
How should pre-clerkship students contact their teachers - a study in a Southeast Asian medical school?

ผู้แต่ง : Siriyakorn Thanasitthichai*, Chanatip Rujinam, Seedarat Suwichanarakul, Natchapat Podee and Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
How did medical students manage difficult patient encounters?

ผู้แต่ง : Siriluk Pongchitsiri* and Saraporn Matayart
หน่วยงาน : Buddhasothorn Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
GLOBAL RATING IN OBJECTIVE STRUCTURED CLINICAL EXAMINATION OF MEDICAL STUDENTS

ผู้แต่ง : 1Wallee Satayasai*, 2Boonmeee Sathapathayawongs, 1Woraphol Wilam
หน่วยงาน : 1Thammasat University, 2The Medical council in Thailand
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
GLOBAL RATING IN OBJECTIVE STRUCTURED CLINICAL EXAMINATION OF MEDICAL STUDENTS

ผู้แต่ง : 1Wallee Satayasai*, 2Boonmeee Sathapathayawongs, 1Woraphol Wilam
หน่วยงาน : 1Thammasat University, 2The Medical council in Thailand
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
Global Rating in Objective Structured Clinical Examination, Comparing Between Medical Teachers And Simulated Patients

ผู้แต่ง : Wa l l e e S a t a y a s a i* , B o o n m ee Sathapathayawongs and Woraphol Wilam
หน่วยงาน : -
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
GEOGRAPHIC AND TEMPORAL TREND IN THE DISTRIBUTION OF PHYSICIANS UNDER THE GOVERNMENT-INITIATED COLLABORATIVE PROJECT TO INCREASE PRODUCTION OF RURAL DOCTORS IN THAILAND

ผู้แต่ง : 1,2Chamnan P*, 1Arora R, 1Nitiapinyasakul A
หน่วยงาน : 1Collaborative Project to Increase Production of Rural Doctors, Ministry of Public Health, Nonthaburi, 2Sanpasitthirasong Hospital, Ubon Ratchathani
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
Formative MEQ: Can it be the challenging tool for preclinical medical students in encouraging their own self-directed learning and improving their own scores?

ผู้แต่ง : Panadda Rojpibulstit and Nuchanart Suealek
หน่วยงาน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
FIVE TIMES IS ENOUGH SKILL’S PRACTICE IN MEDIAL STUDENTS: CASE STUDY IN UVC SKILL

ผู้แต่ง : Busaya Santisant
หน่วยงาน : Vachiraphuket Hospital. Phuket
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
Evaluation of Procedural Skills Training in Undergraduate Students: A qualitative study

ผู้แต่ง : Suchada Anotayanonth and Taweesak Nopkesorn
หน่วยงาน : Chonburi Medical Education Center
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
Evaluation of e-Learning: Using the AEIOU score

ผู้แต่ง : A Khaimook
หน่วยงาน : Hatyai Medical Education Centre
ปีที่นำเสนอ : 2010
2010
Evaluation of comprehensive OSCE at Thammasat Medical School

ผู้แต่ง : Pattharawin Pattharanitima and Pisit Wattanaruangkowit
หน่วยงาน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
Evaluation of a weighted scoring method in grading of underperforming medical students on a medical neuroscience course

ผู้แต่ง : P Dharmasaroja
หน่วยงาน : Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Evaluation Based on Community Experience Report by Medical Students

ผู้แต่ง : Srimuang Palangrit
หน่วยงาน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
Evaluate teaching outcomes for new medical school, How do we do? . Medical Education Center (MEC) Songkhla hospital, Princess Narathivas University (PNU), Songkhla Thailand

ผู้แต่ง : Pongsatorn Asanasak
หน่วยงาน : Sonkhla Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
ESSENTIAL COURSE FOR MEDICAL EDUCATOR (ECME): AN INTEGRATED FACULTY DEVELOPMENT PROGRAM

ผู้แต่ง : 1Kanokwan Sriruksa*, 2Rajin Arora, 2Araya Khaimook,3 Achara Nithiapinyasakul
หน่วยงาน : 1Khon Kaen Medical Education Center, 2Hatyai Medical Education Center, 3The Collaborating Project to Increase Production of Rural Doctor (CPIRD), Ministry of Public Health
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
Effective and efficient one-week teaching of integrated endocrine system

ผู้แต่ง : Nuanthip Kamolvarin
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
Does the order of final year surgical clerkship rotation influence on student's score?

ผู้แต่ง : Chira Trairongchitmoh
หน่วยงาน : Sanpasitthiprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Differences in Clinical Science Comprehensive Examination Scores (MEQ) between 6th-year students at Faculty of Medicine, Ramathibodi Hospital, and community-based medical school students

ผู้แต่ง : C. Ngarmukos, S Liawwanich, N Plungpongpan, P Phuapradit and S Wanvarie
หน่วยงาน : Ramathibodi Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
DIFFERENCE IN TEST SCORES BETWEEN EARLY AND LATE FINISHERS OF THE MCQS TEST. AN OBSERVATIONAL STUDY DURING MEDICAL SCHOOL EXIT EXAMINATION

ผู้แต่ง : Wongwandee M*, Paritakul P
หน่วยงาน : Srinakharinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
Development of Basic Life Support Performance Score for Health Care Providers

ผู้แต่ง : Jaiprapas Wongwatroj*, Thanin Lokeskrawee and Jayanton Patumanond
หน่วยงาน : Lampang Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Core clinical skills competency in internists graduated from different training tracks

ผู้แต่ง : Nawarat Aroonyadech
หน่วยงาน : Sunprasitthiprasong Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Contribution of examiner variation and patient heterogeneity in long case examination

ผู้แต่ง : N Chierakul and S Danchaivijitr
หน่วยงาน : Siriraj Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
Comparison of X-ray SAQ scores for Clinical Science Comprehensive Examination between 5th-year Students of Faculty of Medicine Ramathibodi Hospital and Community-based Medical Program

ผู้แต่ง : Chardpraorn Ngarmukos*, Namphueng Plungpongpan, Supin Liawwanich and Thitiporn Suwatanapongched
หน่วยงาน : Ramathibodi Hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Comparison of clinical science comprehensive examination performance in different groups of medical students based on their cumulative GPA at 3rd year

ผู้แต่ง : C Ngarmukos, S Liawwanich, N Plungpongpan, P Phuapradit and S Wanvarie
หน่วยงาน : Ramathibodi hospital, Mahidol University
ปีที่นำเสนอ : 2014
2014
COMPARISON OF ACADEMIC ACHIEVEMENT IN CLINICAL PHASE BETWEEN THE JOINT MEDICAL PROGRAM (SWU - UON) AND THE REGULAR MEDICAL PROGRAM

ผู้แต่ง : Paritakul P*, Choomchuay N, Thongsaard W, Wongwandee M
หน่วยงาน : Srinakarinwirot University
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
Comparative study of two summative examinations vs. a single summative examination in nursing students: Experience from Thammasat University

ผู้แต่ง : Panadda Rojpibulstit*, Nuchanart Suealak and Kadsanee Moolpo
หน่วยงาน : Thammasat University
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Class ability levels vary with course of study?

ผู้แต่ง : Manavika Punnan
หน่วยงาน : Medical Educaton Center (MEC) of Queen Savang Vadhana Memorial Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
CAN VISITING THE THAI'S FATHER OF MODERN MEDICINE MUSEUM INSPIRE THAI MEDICAL STUDENTS?

ผู้แต่ง : Sithtichok Laohawilai
หน่วยงาน : Khon Kaen Medical Education Center, Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
Assessment of Rational Drug Use walk rally in enhancing awareness of medication use rationally among recent graduated medical students in Northern Thailand

ผู้แต่ง : Roungtiva Muenpa
หน่วยงาน : Lampang Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
Assessment of medical research competency in residence

ผู้แต่ง : S Saranrittichai
หน่วยงาน : Khon Kaen Hospital
ปีที่นำเสนอ : 2010
2010
ARTS AND SURGERY: DOES DRAWING SKILL CORRELATE WITH SURGICAL SKILL?

ผู้แต่ง : Kantaphong Thongrong*, Kornchai Thangtong*, Sopark Manasnayakorn, Vorapat Inkarojrit, Danai Wangsaturaka
หน่วยงาน : Chulalongkorn University
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016
A sound mind in a sound body: Early exposure of medical students to health promotion

ผู้แต่ง : S Dussawan, W Panu and S Jettawan
หน่วยงาน : Prince of Songkla University
ปีที่นำเสนอ : 2012
2012
360-degree evaluation for clinical performance assessment in medical students: Does it work for all?

ผู้แต่ง : Wasana Hongkan*, James Tisyakorn and Keeratiya Kanjanauthaisiri
หน่วยงาน : Collaborative Project to Increase Production of Rural Doctor
ปีที่นำเสนอ : 2018
2018
-

ผู้แต่ง : 1Bill Haigh*, 2Bodil Rasmussen*, 3Vibeke Zoffmann
หน่วยงาน : 1Monash University: School of Rural Health: Latrobe Valley and West Gippsland, Australia, 2Deakin University: Burwood, Melbourne, 3The Juliane Marie Centre, Rigshospitalet, Blegdamsvej 9, 2100 Kbh Ø, Denmark
ปีที่นำเสนอ : 2016
2016